رستاق نیوز _ رئیس دادگستری شهرستان اشکذر گفت : ورودی پرونده های دادگستری در سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل از آن افزون بر 15 درصد کاهش داشته است .

به گزارش رستاق نیوز رئیس دادگستری شهرستان اشکذر در جمع خبرنگاران با تبریک هفته قوه قضائیه وگرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی گفت : برنامه های گرامیداشت هفته قوه قضائیه در شهرستان اشکذر با ادای احترام به مقام شامخ شهدای والامقام ، تجدید میثاق با ارمان های حضرت امام وفرامین مقام معظم رهبری اغازشد و بادیدار ائمه جمعه ادامه یافت

دهقانی زاده دیدار چهره به چهره با مردم در نقاط مختلف شهرستان با هدف رسیدگی بررسی ورسیدگی به مشکلات قضائی مردم را ازدیگربرنامه ها ی این هفته برشمرد وافزود : درراستای حمایت از تولید مسئولان قضائی شهرستان ضمن بازدید از برخی از صنایع  مسائل و مشکلاتی که مرتبط با دستگاه قضائی است را برسی کردند .

وی درادامه به مرور عملکرد دستگاه قضا در شهرستان پرداخت و گفت : ورودی پرونده های دادگستری در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزون بر ۱۵ درصد کاهش داشته است .

ایشان متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها درسال گذشته را ۱۰۲ روز ذکرکرد و گفت : مدت زمان رسیدگی هرپرونده از زمان ورود تا خروج درسال گذشته نسبت به مدت مشابه ماقبل آن ۷۴ روز کاهش داشته اشت .

دهقانی زاده رسیدگی به پرونده های مسن در دادگستری شهرستان را یادآورشد و گفت : به قریب ۷۷ درصد از این پرونده ها رسیدگی و منتهی به صدور رای شده است .

رئیس دادگستری شهرستان اشکذر به مقابله دستگاه قضا با زمین خواری در شهرستان اشاره کرد و گفت : درسال گذشته ۸۱۶ هکتار از اراضی این شهرستان رفع تصرف شد .

دهقانی زاده از ارجاع پرونده های قابل گذشت به شورای حل اختلاف خبرداد وگفت : درراستای نغییر و تجولات قضائی وبخشنامه شورای حل اختلاف مقامات ارجاع موظفند کلیه پرونده هایی که قابل گذشت یا سازش است را به این شورا ارجاع دهند .

وی افزود درسال گذشته ماهیانه ۷۷ پرونده و امسال ماهیانه ۱۲۰ پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع شده است .

  • منبع خبر : رستاق نیوز