رستاق نیوز - هادی هادی نسب در برنامه سلام زندگی شبکه تابان فعالیت های ستاد مرکزی گرونا در شهرستان را تشریح کرد .

فرماندارشهرستان در این برنامه زنده تلویزیونی گفت: با توجه به دستورالعمل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد مبارزه یا ویروس کرونا استان،  قرارگاه مرکزی مبارزه با ویروس کرونا شهرستان با محوریت شورای تامین و از ادارات شبکه بهداشت و درمان، صنعت، معدن و تجارت، ناحیه مقاومت بسیج، شهرداری، بخشداران مرکزی و خضرآباد و نیروی انتظامی تشکیل شد.

هادی هادی نسب با بیان اینکه تمامی مصوبات اتخاذ شده در قرارگاه در جهت سلامت شهروندان بوده است، افزود: تشکیل منظم جلسات قرارگاه با حضور اعضا، محدودیت تردد در ورودی های شهرستان، تعطیلی اصناف، ضدعفونی کردن معابر شهری،روستایی و استقرار ایستگاه های غربالگری و کنترل در اشکذر، رستاق و خضرآباد و تهیه بسته های معیشتی و حمایتی برای خانواده های آسیب دیده از ویروس کرونا شهرستان تحت عنوان رزمایش کمک مومنانه از جمله مهمترین این اقدامات بوده است.

وی اظهار داشت: با همت گروه های جهادی و مردمی ضدعفونی کردن معابر شهرها و روستاها، غربالگری و کنترل مبادی ورودی و خروجی و نیز تولید ماسک در قالب کارگاه های تولیدی  از جمله اقدماتی بوده که اوج همدلی و اتحاد مردم شهرستان را به نمایش گذاشت و نشان داد که در دوران بحران نیز می توان با انسجام بین بخشی بر مشکلات فائق آمد.

هادی نسب ادامه داد: یکی از عمده اقدامات قرارگاه مرکزی، راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در سطح شهرستان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بود که در قالب پنج کارگاه بیش از ۱۴۰ هزار ماسک در این ایام در سطح شهرستان تولید و در اختیار مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان ها نیز قرار گرفت و هم چنان نیز در حال تولید است.

او تصریح کرد: موضوع غربالگری و پایش سلامت اتباعی که در واحدهای صنعتی و گلخانه های شهرستان مشغول به فعالیت هستند از جمله موضوعات دیگری بود که در قرارگاه مرکزی مبارزه با ویروس کرونا مورد تاکید قرار گرفت و با همکاری مطلوب کارفرمایان نیز اجرایی شد.

ایشان افزود: بی‌تردید نقش‌آفرینی کادر پزشکی در درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا ستودنی است و در این میان مردم نیز هم قدم با مدافعان سلامت وارد میدان شده و به هر نحو تلاش می‌کنند تا مانع از شیوع بیشتر این ویروس شوند و انشالله با تداوم همکاری مردم در رعایت نکات بهداشتی کرونا ویروس را شکست خواهیم داد.