رستاق نیوز – رئیس اداره اوقاف شهرستان اشکذر از آمادگی این اداره برای واگذاری بهره برداری 2 موقوفه بزرگ رستاق خبرداد.

“رمضانعلی خادمی” در گفتگوی اختصاص با رستاق نیوز گفت : این اداره آمادگی دارد تا بهره برداری از مجموعه تاریخی سلطان محمود بندرآباد رستاق و زمین موقوفه ۴۳۰ هزار متری ربع رشیدی واقع در مجاورت کارخانه لیلیان بافت را به بخش خصوصی واگذار کند .

“خادمی ” افزود : متقاضیان برای اطلاع از چگونگی این واگذاری به اداره اوقاف شهرستان مراجعه کنند .

وی به دردست انجام بودن تعمیرات و بازسازی امام زاده سید تاج الدین ابراهیم آباد رستاق اشاره کرد و گفت : اعتبار این طرح عمدتا از محل کمک های خیری  وبا همکاری هیات امنا و هماهنگی میراث فرهنگی انجام شده است .

ایشان با تاکید برضروت شناسنامه دار کردن مساجد شهرستان گفت : طرح شناسانامه دار کردن مساجد شهرستان به علت مشکلات مالی و اعتباری ناتمام مانده است.

این مسئول افزود : ۱۱۶ مسجد در نقاط مختلف شهرستان شناسائی شده که از این تعداد ، ۳۰مسجد با ۱۴۰ عضو دارای هیات امنا است و ۲۷ مسجد نیز درحال تشکیل هیات امنا هستند .

وی با یادآوری این موضوع که اعتبارات مختصر اوقاف به مساجدی تعلق می گیرد که هیات امنا داشته باشند از معتمدین محلی خواست برای تشکیل هیات امنای محلات و آبادی های خود اقدام کنند.

رئیس اداره اوقاف  به وجود بقاع متبرکه در شهرستان اشاره کرد و گفت : تعداد بقاع متبرکه وامامزادگان شهرستان ۱۰ باب می باشد.

“رمضانعلی خادمی”  درپایان گفتگوی خود با رستاق نیوز با تاکید بر مسئولیت شرعی موقوفات ، از مردم خواست در شناسائی و معرفی املاک موقوفه شهرستان با این اداره همکاری کنند.

  • منبع خبر : رستاق نیوز