رستاق نیوز  - شو سواره سراسری اسب های بومی فلات ایران 16 اسفند ماه در شمسی رستاق برگزار می شود

به گزارش رستاق نیوز چهارمین دوره شو سواره سراسری اسب های بومی فلات ایران به همت کانون سوارکاران شمسی رستاق از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۳ روز ۱۶ اسفند ماه در ورزشگاه شهدای شمسی رستاق برگزار خواهد شد .

علی ملانوری شاطر با اعلام این خبر گفت : دراین شو اسب هایی از نژاد های عرب  .  دره شوری  و کرد  از سراسر ایران حضور خواهند داشت .

ملانوری افزود : امسال قریب ۵۰ اسب برای شرکت دراین شو اعلام آمادگی کرده اند که استان های اصفهان شیراز ، کرمان و کرمانشاه  بیشترین شرکت کننده را دارند.

وی با یادآوری این نکته که دراین شو اسب ها به مدت سه دقیقه فرصت نمایش دارند افزود : این اسبها با داشتن تیپ های زیبا  هنرهای خود شامل درساژ( جفت زدن ،  بازی و …)  به نمایش می گذارند .

عضو کانون سوارکاران شمسی افزود: این‌جشنواره در رونق صنعت اسب بسیار مفید بوده و باعث پیشرفت در سطح کیفی اسب های منطقه شده و مجالی برآشنایی با اسب داران و تولید کنندگان  موفق کشور می شود و در سالهای گذشته نیزباعث تولید کره های خیلی خوب در منطقه شده است.

ایشان خاطرنشان کرد: قطعا استان های اصفهان و شیراز و کرمان ‌در پرورش اسب دره شور و کرد و تولیدات برتر، از استان یزد خیلی جلو تر هستند و این جشنواره ها باعث بالارفتن کیقیت ‌تولیدات منطقه می شود

گفتنی است هم اکنون ۱۰ باشگاه با افزون بر۷۰ اسب در شمسی رستاق فعالیت دارند و می توان گفت” روستای شمسی” قطب پرورش صنعت اسب دررستاق است .

  • منبع خبر : رستاق نیوز