رستاق نیوز - تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها ، افزایش مراجعه مردم به مراکز درمانی، ۳۷ مورد ابتلای جدید به کرونا در استان یزد ازجمله رئوس این بسته است .

۲ هفته آینده اوج بیماری کرونا در ایران است

عضو ناظر در کمیته کشوری مقابله با #کرونا:
🔹طبق بررسی های کشوری اوج این بیماری دو هفته آینده است
🔹استان‌های با تردد بیشتر از جمله خراسان، اصفهان، فارس، تهران و خوزستان احتمال خطر اوج بیماری را به نسبت بقیه نقاط کشور دارند./ایرنا

یزد یازدهمین استان کشور با بیشترین شیوع کرونا

▪️بنا بر اعلام وزارت بهداشت، در استان یزد به ازای هر ۲۰ هزار نفر، یک نفر به بیماری کرونا مبتلا شده که بر این اساس، یزد #یازدهمین_استان کشور است که این بیماری در آن شیوع بیشتری داشته است.

▪️گفتنی است در #کرمان، استان همسایه یزد به ازای هر ۱۳۲ هزار نفر، یک مبتلا به کرونا وجود دارد و در استان #قم به عنوان منشأ ویروس کرونا در ایران، تنها به ازای هر ۲۴۵۰ نفر، یک نفر به کرونا مبتلا شده است./یزدانه

یزد- ایرنا – مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد گفت: با توجه به دستور سازمان مرکزی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، الزام سران دفاتر اسناد رسمی استان به ثبت اثر انگشت افراد تا ۱۵ اردیبشهت سال ۹۹ لغو شد.

علی کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: با توجه به لزوم سلامت مردم و کارکنان دفاتر، الزام به ثبت اثرانگشت افراد جهت تأیید نهایی اسناد تنظیمی در سامانه ثبت اسناد الکترونیک لغو شده است.

وی افزود: بر اساس دستوالعمل ابلاغی ، نظارت بر حسن انجام این بخشنامه بر عهده مدیران کل استانهاست و تلاش می کنیم از گسترش بیماری کرونا( کووید ۱۹ ) در جامعه پیشگیری کنیم .

مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس این بخشنامه ، در واحدهایی که حضور و غیاب از طریق ثبت اثرانگشت صورت می گیرد تا اطلاع ثانوی اخذ اثر انگشت ملغی و از سایر روش ها استفاده شود.

به گفته کریمی ، ارائه آموزش های لازم به کارکنان ، نصب پیام های هشدار دهنده برای آگاهی مراجعان ، رعایت نکات بهداشتی در محیط اداری ، ممنوعیت پذیرش مهمان در مهمانسراها و خودداری از برگزاری همایش ها و پرهیز از اعزام هیأت های بازرسی انجام ماموریت های غیرضروری از دیگر نکات مهم بخشنامه است.

یزد- ایرنا- فرماندار تفت استان یزد گفت: با پیگیری‌ها و همکاری “حسین آبادی” نیکوکار تفتی و مدیر مجتمع تولیدی پردیس شهر نیر، تولید انبوه و قابل توجه ماسک در این شهرستان آغاز شد.

علیرضا نوکار روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: با هماهنگی های صورت گرفته تمامی ماسک ها به صورت رایگان بین مردم شهرستان تفت و دیگر شهرستان های استان توزیع می شود.

وی با بیان اینکه اولین محموله ماسک های تولیدی دیروز/دوشنبه/ در برخی مراکزی که از اولویت لازم برخوردار بود توزیع شد، گفت: در روزهای آینده در بخش نیر،شهر تفت، روستاهای شهرستان  و دیگر شهرستان های استان توزیع خواهد شد.

فرماندار شهرستان تفت تصریح کرد: تمامی ماسک ها به صورت رایگان در بین مراکز درمانی و بهداشتی و کارمندانی که با ارباب رجوع زیاد مواجه هستند توزیع می شود.

نوکار اضافه کرد: با توجه به حجم تولید بالای این مجتمع تولیدی انتظار می رود نیاز بخش عمده مراکز درمانی و بهداشتی و مردم استان به ماسک تأمین شود و مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

فرماندار تفت در پایان ضمن تشکر از آقای حسین آبادی، خیر نیک اندیش و کارکنان آن مجتمع که در سه شیفت کاری به تولید انبوه ماسک می پردازند، ابراز امیدواری کرد شیوه عمل این مجتمع تولیدی الگویی ارزشمند برای دیگر  واحدهای تولیدی باشد.

کرونا تاکنون ۹۰ نفر را در استان یزد مبتلا و ۱۴ نفر را راهی دیار باقی کرده است.

تفت در ۲۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

تعداد فوتی‌های مبتلا به کرونا در یزد به ۱۴ نفر رسید

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا: ۱۴ نفر از شهروندان مبتلا به کرونا در یزد جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دکتر سلمانی گفت: تاکنون نتیجه آزمایش ۹۰ نفر در یزد مثبت اعلام شده است.
وی افزود: با تلاش کادر پزشکی و درمانی استان ۱۶۱ نفر مبتلا یا مشکوک به کرونا بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

هم اکنون کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۷۱۶۱ نفر اعلام شده که مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۲۳۷ مورد رسید.

ممنوعیت قطعه سازی گوشت مرغ در یزد

مدیر کل دامیزشکی استان یزد: قطعه سازی گوشت مرغ در مراکز عرضه به دلیل شیوع ویروس کرونا ممنوع شد.

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حدادزاده گفت : هرگونه دستکاری فراورده‌های خام دامی در حین تولید و عرضه می‌تواند باعث افزایش بار میکروبی گوشت شود.

 وی افزود : بهترین راه خرید مرغ ، تهیه مرغ بسته بندی شده با تاریخ معتبر به صورت کامل یا قطعه شده است.

حدادزاده با تـاکید بر اینکه مراکز مجاز تحت نظر دامیزشکی بهترین مکان جهت تهیه فراورده‌های خام دامی است ، به شهروندان توصیه کرد برای تهیه محصولات مورد نیاز خود به این مراکز مراجعه کنند.

فراخوان جذب کادر درمانی داوطلب در یزد

معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ، از فراخوان وزارت بهداشت برای حضور پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و سایر نیرو‌های داوطلب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، وفائی نسب گفت: وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹ در نظر دارد به منظور ، تامین نیروی انسانی مورد نیاز بیمارستان‌های سراسر کشور نسبت به اعزام نیروی انسانی داوطلب در گروه‌های پزشکی و پیرا پزشکی اقدام نماید.

وی ادامه داد: داوطلبانی که مایلند در خط مقدم مبارزه با کرونا به همراهی و همیاری همکاران خود در دانشگاه‌های سراسر کشور بپیوندند مراتب آمادگی خود را از طریق ثبت نام در سامانه Voluntary.behdasht.gov.ir اعلام نمایند.

ضدعفونی کردن مکان‌های پرتردد شهری یزد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد از ضدعفونی کردن معابر و مکان‌های پرتردد شهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، میرجلیلی گفت: معابر و مکان‌های پُرتردد شهری و سطوحی که تماس مشترک با آن‌ها زیاد است و احتمال آلودگی بالایی دارد هر شب و به طور مستمر توسط ده اکیپ سازمان آتش نشانی و سی اکیپ داوطلب مردمی ضدعفونی می‌شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد تاکید کرد: ضدعفونی این مکان‌ها و معابر به هیچ وجه دلیلی برای حضور مردم در خیابان‌ها نیست.
وی از شهروندان یزدی درخواست کرد: برای ممانعت از شیوع بیشتر ویروس کرونا، فرصت دادن به کادر بهداشت و درمان برای معالجه بیماران بستری شده و جلوگیری از آسیب به خانواده‌ها در منازل خود بمانند.

میرجلیلی به مردم یزد اطمینان خاطر داد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد وظیفه خود را با تمام توان انجام خواهد داد.

تجمع به بهانه چهارشنبه سوری ممنوع

برای پیشگیری از شیوع کرونا، شهروندان از هرگونه تجمع به بهانه چهارشنبه سوری خودداری کنند.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما یزد، رییس پلیس شهرستان یزد با اشاره به لزوم توجه به پیشگیری از بیماری کرونا از شهروندان خواست از هرگونه تجمع به بهانه چهارشنبه سوری خودداری کنند.
سرهنگ نصیری افزود: با توجه به ممنوعیت فروش مواد محترقه اگر شهروندان مواردی مبنی برفروش اقلام محترقه را مشاهده کردند هر چه سریعتر با ۱۱۰ تماس بگیرند تا اقدام لازم انجام شود.
وی گفت : خوشبختانه با همکاری و آگاهی خوب مردم تاکنون کمترین میزان کشفیات مواد محترقه را نیز داشته ایم.

۳۷ مورد ابتلای جدید به کرونا در استان یزد

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا: آمار مبتلایان قطعی به کرونا در استان یزد به ۱۲۷ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما یزد، دکتر سلمانی گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۳۷ نفر در استان یزد به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند و در مجموع آمار مبتلایان در استان یزد به ۱۲۷ مورد رسیده است.
وی با اشاره به اینکه هنوز نتایج بررسیه‌ها به طور کامل مشخص نشده است افزود: تاکنون ۱۴ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را ازدست داده اند.
در مجموع تا ظهر امروز ۸۰۴۲ نفر در کشور به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند و مجموع جانباختگان این بیماری در ایران به ۲۹۱ نفر رسیده است.
آمار بهبود یافتگان در کشورهم صعودی است و تاکنون ۲۷۳۱ نفر بهبود یافته و ترخیص شده اند.

ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شد

استاندار یزد : به دلیل تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های یزد، بیمارستان صحرایی برای بستری بیماران کرونایی در برخی مناطق یزد ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، استاندار یزد اظهار داشت: با رشد مراجعه کنندگان ظرفیت تخت‌های بیمارستانی پیش‌بینی شده برای بستری بیماران ⁧کرونا⁩ در استان در حال تکمیل است و استفاده از ظرفیت ⁧بیمارستان صحرایی⁩ و سایر اماکن را در یزد و برخی شهرستان‌ها ضروری کرده است.

طالبی افزود: با صدور چند مجوز دائم و موقت برای واحد‌های تولیدکننده مواد ⁧ضدعفونی⁩ و تأمین مواد اولیه مورد نیاز از داخل و خارج استان، شرایط توزیع آن نیز در حال پایدار شدن است.

وی گفت: از امروز توزیع ماسک در کل استان صورت گرفته و امکان دسترسی همه مردم فراهم شده ضمن اینکه مواد تولیدی استان با پایین‌ترین نرخ کشوری عرضه می‌شود.

طالبی با بیان اینکه شواهد میدانی حاکی از عدم توجه کافی مردم به ضرورت در خانه ماندن به عنوان بهترین راه پیش‌گیری از این بیماری است، از شهروندان خواست به این موضوع توجه کنند زیرا ضریب موفقیت بسیاری از تصمیمات استان در محدودسازی برخی فعالیت‌ها به این رفتار آنها بستگی دارد.

افزایش مراجعه مردم به مراکز درمانی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه در شب گذشته در بیمارستان های استان یزد با افزایش پذیرش بیماران مواجه بودیم، اظهار داشت: در صورتیکه این روند افزایشی ادامه داشته باشد با مشکل ارائه خدمات در بیمارستان ها مواجه خواهیم شد.

نوری شادکام با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰۰ نفر با مشکلات تنفسی در بیمارستان های یزد بستری هستند، گفت: یکی از مهمترین منبع های چرخه ویروس افراد مبتلا به ویروس هستند که پس از چند روز بستری در بیمارستان ها در اجتماع حاضر می شوند.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا باید تا ۱۴ روز قرنطینه باشند، افزود: این افراد با حضور خود در اجتماع موجب می شوند تا چرخه ویروس به انتقال خود همچنان ادامه دهد.

نوری شادکام از افراد مبتلا خواست تا با ادامه روند درمانی خود در منزل از انتقال ویروس جلوگیری کرده تا شاید بتوانیم هرچه زودتر این ویروس را مهار کنیم.

۸۸ نفر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در منطقه کاشان فوت کردند

🔻فرماندار ویژه کاشان گفت: بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای اسفند امسال تاکنون در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل، ۸۸ نفر به علت ابتلای به بیماری کووید ۱۹ فوت کردند.

🔻علی‌اکبر مرتضایی دوشنبه‌شب در برنامه زنده شبکه اصفهان افزود: در زمان حاضر یک‌هزار و ۵۶ نفر در منطقه درگیر این بیماری هستند که حدود نیمی از آنها از ابتدا تاکنون بهبود و ترخیص یافته‌ اما به علت شیوع بیماری، افراد دیگری جایگزین می‌شود/ایرنا